مصرف سرکه باعث کاهش غلظت گلوکز خون می شود

به گفته دکتر کارول اس. جانستون، استاد و دانشیار برنامه تغذیه در دانشکده تغذیه و ارتقای سلامت در دانشگاه ایالتی آریزونا، سرکه می تواند بخشی از یک استراتژی رژیم غذایی برای مدیریت گلوکز خون باشد.

به همین دلیل است: دکتر جانستون توضیح می دهد که خوردن غذاهایی که نشاسته بالایی دارند، مانند نان و برنج، باعث افزایش سطح گلوکز خون می شود.

این سطوح بالای گلوکز خون با افزایش یا افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی در جمعیت های سالم مرتبط است و همچنین می تواند عوارض را در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 افزایش دهد.

مصرف مقادیر کمی سرکه، یک تا دو قاشق غذاخوری قبل از غذا، می‌تواند این سطوح بالای گلوکز را کاهش دهد. در واقع، برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، مطالعات نشان داده است که مصرف سرکه و قیمت سرکه سیب طبیعی در اصفهان قبل از وعده های غذایی به صورت روزانه می تواند به میزان قابل توجهی سطح خونی A1c را کاهش دهد که یک شاخص کلیدی از میانگین غلظت گلوکز خون است.

علاوه بر مصرف سرکه به تنهایی، مصرف غذاهای سرشار از سرکه نیز یک گزینه است. سرکه و قیمت سرکه یک و یک در محصولات ترشی و سس های سالاد یافت می شود و همچنین می توان آن را قبل از غذا در سالاد مصرف کرد.

6 فواید ثابت شده سرکه سیب

ادعا می شود که منجر به انواع مزایایی می شود که برخی از آنها توسط علم پشتیبانی می شود. این شامل کاهش وزن، کاهش سطح قند خون و بهبود علائم دیابت است. در اینجا 6 مزیت سرکه سیب برای سلامتی آورده شده است که توسط تحقیقات علمی تایید شده است.

فواید سرکه برای سلامتی

سرکه به عنوان ابزاری برای بهبود کنترل قند خون و سطح چربی (یا کلسترول) خون – مزایایی که عمدتاً از پلی فنول‌ها و اسید استیک موجود در سرکه و پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های تقویت‌کننده سلامت) ناشی از فرآیند تخمیر ناشی می‌شوند، نویدبخش است.

  • منابع:
    1. Surprising Benefits of Vinegar
  • تبلیغات: 
    1. نتایج هیجان انگیزی که نوعی صابون بر روی هوش انسان دارد
    2. استفاده از براده طلا در کاشی و سرامیک!
    3. سقف کشسانی که در زمان وقوع حوادث آلارم می نوازد!
    4. کاهش اشتها با استفاده از آویشن