تاثیر امگا 3 موجود در ماهی در درمان افسردگی

ماهی مهم ترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 (DHA و EPA) است و به گفته دکتر آنجلا دونالد، مدیر آموزش و تحقیقات بالینی، علاوه بر EPA و DHA، ماهی و سایر غذاهای دریایی نیز غنی هستند.

سایر مواد مغذی مانند ویتامین D و سلنیوم، پروتئین بالا و چربی اشباع کم. علاوه بر این، ماهی‌های کوچک ماهی قزل آلا سالمون وقتی به طور کامل (با سر، اندام‌ها و استخوان‌ها) مصرف می‌شوند، به‌ ویژه سرشار از کلسیم هستند و برخی نیز سرشار از ویتامین A، آهن و روی هستند.

دکتر آنجلا دونالد توضیح می دهد که بدن ما نمی تواند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 بسازد و از آنجایی که ماهی کپور جنوب برای بسیاری از عملکردهای طبیعی بدن مانند رشد، تولید مثل، بینایی و رشد مغز ضروری هستند، باید آنها را از طریق غذا دریافت کنیم.

به گفته وی، کمبود مواد مغذی ضروری ماهی مرکب ، اعم از ویتامین A، ویتامین C، روی یا اسیدهای چرب ضروری (امگا 3 و امگا 6) باعث ایجاد بیماری می شود.

علاوه بر این، او می‌افزاید که «مصرف فزاینده اسیدهای چرب امگا ۳ غیراشباع (EPA و DHA) در پیشگیری یا درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن، که شامل بیماری‌های قلبی عروقی، افسردگی و محدود به آن نمی‌شود، مفید است.

افزودن ماهی به رژیم غذایی ما به دلیل ارزش غذایی غنی و فواید سلامتی ماهی سرخو عینکی بسیار مهم است.

با این وجود، انتخاب ماهی هایی که جیوه کمی دارند بسیار مهم است. ماهی هایی مانند سالمون و قزل آلای رنگین کمان انتخاب های بسیار خوبی هستند.

همچنین از خوردن ماهی‌هایی که دارای جیوه بالایی هستند (مانند کوسه، اره‌ماهی، ماهی تن تازه، منجمد و غیره) خودداری کنید یا مصرف آن‌ها را به توصیه‌های بهداشت کانادا محدود کنید.

  • منابع:
    1. The Benefits of Eating Fish
  • تبلیغات: 
    1. درست کردن زیردریایی با استفاده از پشم شیشه
    2. با کنجد مانع پوسیدگی دندانهایتان شوید
    3. دزدیده شدن انگشتر در مرکز خرید
    4. بشکه ای که توانسته گوشی موبایل را شارژ کند