با مصرف نخود زنجان فشار خون خود را تنظیم کنید

نخود حاوی استرول گیاهی به نام سیتوسترول است که از نظر ساختاری شبیه به کلسترول در بدن است. در جذب کلسترول بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه می تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند.

فیبر و چربی های غیراشباع موجود در نخود زنجان نیز ممکن است بر سطح چربی خون تأثیر مثبت بگذارد. غذاهای با فیبر بالا می توانند با به تاخیر انداختن هضم غذا و حجم دادن به وعده های غذایی، به تقویت احساس سیری و سیری کمک کنند.

اثر سیرکننده محتوای بالای فیبر و پروتئین نخود ممکن است به مدیریت وزن کمک کند. نخود به صورت خشک یا کنسرو شده در دسترس است. گاهی ممکن است نخود سبز جوان و تازه را در غلاف‌هایشان در بازارهای کشاورز پیدا کنید.

لوبیاها را مرتب کنید تا سنگ‌های کوچک یا زباله‌ها را بررسی کرده و از بین ببرید، سپس در یک صافی قرار دهید و خوب بشویید. برای تسریع زمان پخت، لوبیاهای خشک را می‌توان با آب خیس کرد و حداقل 3 ساعت یا یک شب در آن قرار داد.

برخی از افرادی که پس از خوردن لوبیا احساس نفخ می کنند ممکن است متوجه شوند که لوبیاهای از قبل خیس شده بهتر تحمل می شوند، زیرا این امر باعث کاهش مقدار الیگوساکاریدهایی می شود که مسئول عوارض جانبی ناخوشایند هستند.

برای 1 فنجان لوبیا گاربانزو خشک، 3 فنجان آب یا آب گوشت اضافه کنید. به ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید بجوشد. هنگام جوشیدن، حرارت را کم کرده و به مدت 60 تا 90 دقیقه یا تا زمانی که نرمی مورد نظرتان نرم شود، بجوشانید.

اگر لوبیا به نرمی دلخواه نرسید و زمان پخت بیشتری نیاز است، آب بیشتری اضافه کنید. استفاده از حبوبات از قبل خیس شده زمان پخت را تا 25 درصد کاهش می دهد.

در یک صافی بگذارید، آبکش کنید و خوب بشویید. با این کار حدود 40 درصد از سدیم حذف می شود، یا می توانید انواع کنسروهای کم سدیم یا بدون نمک را خریداری کنید.