استفاده از سیم ظرفشویی چهارشنبه سوری در آرایشگاه ها برای فر کردن مو

تاب چندلر در سال 1990 با عنوان مقیاس و دامنه در تلاش برای مقایسه بین «سرمایه داری مدیریتی» ایالات متحده و «سرمایه داری شخصی» انگلستان، کارآفرینی بریتانیا را در دوران ویکتوریا برجسته کرد.

ثروت‌های صنعتی بریتانیا قبل از جنگ‌های جهانی بر روی صنعت کالاهای مصرفی مانند سیم ظرفشویی چهارشنبه سوری و چهار شرکت کلیدی، ساخته شدند. گینس  را در سال 1986 در یکی از بدنام ترین و بحث برانگیزترین ادغام ها در تاریخ شرکت های بریتانیایی به دلیل عملیات پشتیبانی غیرقانونی سهام به دست آورد.

در ترسیم موفقیت سازمان‌های صنعتی بریتانیا، تکامل  اسکاتلندی، و به‌ویژه برجسته شد. با تمرکز بر نوآوری محصول قهوه، که زیربنای تولید در مقیاس بزرگتر اسکاتلندی بود.

تجزیه و تحلیل چندلر حمایت از ابتکارات بازاریابی و تبلیغات صاحبان برند را در حالی که آنها به دنبال رشد بین المللی بودند، ترسیم کرد.یک تشخیص ضمنی که هیچکدام به خودی خود رضایت بخش نیستند.

اذعان به اهمیت فوق العاده محیط نهادی در شکل دادن به سازمان صنعتی و رفتار شرکت این امر به ویژه در صنایع مشمول مقررات یا در مواردی که استراتژی‌های شرکت‌ها مشروط به تعامل با محیط سازمانی است.

برای مثال به عنوان بخشی از فرآیند ادغام و تملک، بسیار مهم است.ادغام ها و اکتساب های دوران بین جنگ های جهانی را برجسته کرد که باعث شد. به عنوان تولید کننده و مالک برند غالب ظاهر شود.

متعاقباً به تولید جین، الکل صنعتی، و داروها تبدیل شد، که دومی میراث خود را در رسوایی تالیدومید دارد، که برای آن تولید کننده مجوز بریتانیا شد.

گزارش بعدی ویر از صنعت بین سال‌های ، تلاش‌های متعدد برای اصلاح و کنترل فرآیند تولید را به تفصیل شرح داد، و ماهیت روابط بین شرکت‌هایی را که در یک سری توافق‌نامه‌های مشترک با هم قفل شده‌اند.

از این پس‌زمینه تاریخی، دو موضوع آکادمیک مرتبط از تحلیل‌های بعدی صنعت ارواح پدید آمده است. نقش برندها در فرآیند بین‌المللی‌سازی و رابطه بین محیط سازمانی و شرکت‌ها، به‌ویژه با توجه به استراتژی‌های ادغام و تملک فرامرزی.

به‌طور کلی، مورد اول، که نمونه‌ای از کار داسیلوا لوپس است، شرح مفصلی از منابع و قابلیت‌های شرکت‌ها و چگونگی افزایش رشد بین‌المللی به‌ویژه در دوره است.